петък, 24 юни 2016 г.

Класически френски кексчета



Останаха ми доста белтъци от честото правене на сладолед и сега се чудя какво да си забъркам с тях. Пробвала съм белтъчен кекс който винаги ме изкарва от равновесие като стане на гума. Този път съм много доволна.
Много нежни, аромати и доставящи наслда на сетивата. Такива са тези малки сладурковци. Рецептата намерих тук и съм щастлива да споделя че се получиха невероятни кексчета. 



Необходимите продукти: 165 гр пудра захар, 65 гр брашно, 60 гр бадемово брашно, 5 гр бакпулвер, 15 гр мед, 6 белтъка, 90 гр препържено масло.


За да направите маслото, загрейте котлона и сложете маслото в малка касерола. Вдигнете градусите, маслото започва да се топи. Непрекъснато разбърквайте. Като се препече, то придобива златистокафяв цвят. Изключете котлона и оставете настрана.


Сипете в купа захарта, брашното, смлените бадеми, бакпулвера, меда и добавете белтъците. Можете да разбърквате с обикновена бъркалка, аз ползвах миксера на бавна скорост. Най-накрая сложете маслото и разбърквайте отново. По желание преди да изсипете съдържанието във формата, можете да добавите парченца плодове, но да бъдат сухи т.е. изберете такива плодове, които не пускат много сок. От тази доза се получиха 12 малки мъфинчета и 4 по-големи.


Печете в предварително загрята на 180С фурна с вентилатор около 15-20 минути. Когато започнат да се зачервятат.


Да Ви е сладко!



Направете си ги ако сте ги харесали и ги споделете с бутоните под публикацията.


Няма коментари:

Публикуване на коментар