неделя, 8 януари 2017 г.

Small napoleon hats - малки наполеонови шапки



Ех колко вдъхновения ме връхлетяха от престоя ми в Дания, иска ми се по-скоро пак да отида там и да направя колкото се може повече експерименти в кухнята. Купих си някои неща, които тук в България не съм виждала, като този марципан с кокос в него.



 Аз по принцип чист марципанн много не обичам, идва ми доста силен аромата на горчив бадем. Но този е доста приятен имаше и с други аромати и състав, но как да си пренеса всичко в малка чанта, която ми се полагаше за самолета?! Както и да е, при следващото ми ходене ще си накупя и от другите, набелязах си една камара джунджурии.


Сега за сладките че се отплеснах, намерих си ги тук : https://www.arla.dk/opskrifter/sma-napoleonshatte/ докато разглеждах сайта на тази фирма, за да намеря продукти, които ми трябваха за Коледната вечеря. Видях че има доста рецепти и си запазих някои. 



После при една разходка видях тези малки шапки в една пекарна и реших, че и аз ще си ги направя.
Повярвайте ми знаят какво да хапват тия датчани. А за "hygge" ако не сте чували вижте малко тук.


Необходимите продукти: 150 гр брашно, 100 гр масло, 75 гр пудра захар, 1 ванилия, 1 жълтък, 2 ч л студена вода. 
За топчетата:125 гр  чист суров марципан аз използвах обаче марципан с кокос.  




Нарежете студеното масло на малки кубчета. Сложете брашното и захарта в купа и претрийте с пръсти маслото със сухите съставки. Добавете жълтъка и водата и направете тесто, бързо и без много месене. Завийте във фолио и оставете в хладилник. 


Направете си тези сладки и се насладете на hygge у вас. Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар