петък, 21 април 2017 г.

Ислак кек (турски шоколадов мокър кекс)


Видях този сладкиш във фейсбук и се започна едно ровене после да си натъкмя нещата както ми звучат добре. Все ми се виждаше че е много олиото или малко млякото, или брашното много.... Накрая си сглобих моя субствена, която съм описала по-долу. Това са част от рецептите, които ползвах.


Аз започнах със сиропа, за да се охлади докато се изпече сладкиша: 1 ч ч прясно мляко, 3 с л какао с връх, 1/3 ч ч олио, 1/3 ч ч бяла захар, 1/3 ч ч кокосова захар. 


Сложете всичко в тенджерка и оставете ври на котлона 5 минути. Отстранете и оставете да се охлади като бъркате от време на време.




Необходимите продукти: 3 големи яйца, 1/2 ч ч бяла захар, 1/2 ч ч кокосова захар, 1ч ч прясно мляко, 1/2 ч чолио, 1 ванилия, 10 гр бакпулвер, 3 с л какао, 2 1/2 ч ч брашно. 

Формата за торта която ползвах е точно 26 см диаметър, както е описана в рецептата, но ми се струва че щеше да е по-добре да ползвам 24см.
Смесете сухите съставки. Пуснете фурната да се затопли. Пригответе си форма с хартия на дъното.
Разбийте яйцата със захарта на крем, добавете олиото и го смесете за кратко. Добавете 1/3 от брашното смесено с какаото и бакпулвера. Разбъркайте кратко и добавете половината от млякото. После отново брашно, мляко и завършвате с брашно. Печете в тавичка с хартия на дъното и намазана с масло по стените. 
Залейте кекса докато е горещ с готовият охладен сироп, аз очаквах ощрр по-мокър да стане ще пробвам пак с повече сироп и по-малко брашно в блата.
Залях с малко оглвдална глазура за повече блясък и сочност.
За украса използвах шам фъстък и малки ррозички от бял ганаш с маскарпоне.


Да Ви е сладко!
Ако Ви е харесала идеята за сладкиша споделете с бутоните под публикацията.



Тази година отново съм номинирана за най-добър блог в категория Сладко удоволтвие можете да гласувате за моя блог ако ви допада. Предварително благодаря на всички, които ще ме подкрепят, за да дадете гласа си ще трябва да се регистрирате или да влезете чрез фейсбук профила си, след това може да гласувате за всички категории. Организаторите са подготвили изненада за някой гласувал във всички категории, аз ви пожелавам успех

Няма коментари:

Публикуване на коментар