неделя, 1 октомври 2017 г.

Бриош


Извинете ме за снимките но снимах в мрачна сутрин и нямам търпение да изгрее слънцето че да снимам.


От доста време не съм публикувала нищо, но то е защото експериментите в кухнята ми кипят и нямам време за писане. Правих няколко вида хляб с квас и успешни и не толкова. Извода е, че дори и неуспешен хляба с квас е вкусен. Изчетох много за кваса и за продуктите от които може да се приготви. Тази рецепта е за квас с кефир. Аз не си намерих кефир, но имам страхотен плодов квас с аромат на круша, грозде и банан, затова ползвах него. 




За кваса с кефир:1.Стартиране

220 мл. кефир
250 гр брашно /бяло/
12-14 часа  - 26 С

2.Активиране                                                                 3. За съхранение в хладилника
150 гр от стартера /горе/                                       100 гр  квас от т.2
150 гр брашно                                                                100 гр брашно
75 мл вода                                                                       50 мл вода
4.30 часа – 26 С

Същото количество – още веднъж за хляб.


За плодов квас: 1 круша, 1/2 банан, 4-5 зърна грозде. Сложете всички плодове в буркан или шише  с по-широко гърло. Долейте вода и оставете за 24 часа. Разбърквайте след това през няколко часа. За 3 дни имате кипяза плодова закваска. От течноста прецедете 60гр и добавете 60 гр брашно. Разбъркайте и оставете покрито. На следващия ден сложете още 40 гр течност и 40 гр брашно. Отново оставете за 1 ден. Подхранвайте кваса така, докато получите хубав активен квас. Аз не изхвърлям квас, както пише в повечето рецепти. Понякога си храня по 5-6 бурканчета различен квас, както в момента. Като ми трябва за някоя рецепта си активирам примерно:100 гр квас с 50 гр вода и 50 гр брашно. Този път сложих 200 гр квас, 75 гр вода, 100 гр брашно , за да си приготвя нужното количество квас.






Необходимите продукти: 500 гр брашно /бяло био/,13 гр сол/ може и по-малко пожелание/, 60 гр захар, 5 яйца/250 гр/, 120 гр прясно мляко, 225 гр краве масло, 375 гр квас.







1. Смесват се сухите съставки

2. Прибавят се яйцата, млякото, кваса, млякото и яйцата студени от хладилника. Меси се 3-5 мин на бавна скорост в планетарен миксер, аз го измесих на ръка.

Почивка 15-20 мин.

3. Кравето масло се вади от хладилника 30 мин преди да се ползва, нарязва се на кубчета. В рецептата е посочено, че се прибавя към тестото на два пъти, като се меси от ниска към бърза скорост, до пълно усвояване и уеднаквяване на тестото.  

4. Оставете готовото тесто в хладилника или на хладно място за 2 часа. Аз ползвах остъклена тераса където ми е по-хладно.

5. След 30 мин, разтягане-сгъване, пак в хладилника/ тераса. След 30 -40 мин същото упражнение. 

6. Втасване в хладилник / тераса 8-12 часа /. В рецептата, препоръчват минимум 8 часа/

7. Оформяне: вади се тестото от хладилника, разделя се на части, оформят се топки - при мен 8 броя. От тях оформих фитили, които сплетох като козунак, втасват във формата в която ще се пекат.

8. Втасва 4.30 ч – 5 ч. на стайна температура – 26-27 градуса С, моите втасваха цяла нощ на терасата.

9. Мажат се с жълтък с 1-2 с л прясно мляко. Аз ги мазах с цяло яйце.

10. Печене – не спазих начина на печене в загрята фурна на 220 С за 20 мин и още 20 мин на 200 С. Пекох на 180 градуса както пека хляб и козунак, и дори не ги слагам в загрята фурна, а в почти студена. 

11. Ползвах  био бяло брашно  без ензими и аскорбинова киселина, поне така пише на етикета. Доволна съм от брашното между другото и другия хляб се получи добре.


Ами това е моята вълнуваща разходка из правенето на бриош. Толкова е приятно да създадеш квас и да си го гледаш като бебе. Да си омесиш хляб или друго с него, а всички около теб да примляскват и да се чува само "Мммммм супер!" " Ммммммм браво!"
И не на последно място да знаеш, че хапват нещо истинско без вредни набухватели!


Да Ви е сладко!


Ако съм Ви запалила по кваса и бриоша, не се колебайте ами запрятайте ръкави не е страшно! Споделете рецептата с бутоните под публикацията, нека повече хора научат как да си я приготвят!

Няма коментари:

Публикуване на коментар