четвъртък, 12 октомври 2017 г.

Шоколадов сладкиш Ескалибур



И аз не знам защо преди време, като бях почнала да работя с квас изведнъж спрях. Това е такава страст, толкова е завладяващо , че няма спирачки. Потъваш в необятна бездна на аромати, които неможе да ти предложи никой сладкиш или хляб на пазара. 


Необходимите продукти: 1 ч ч квас (200мл), 1 ч ч прясно мляко, 2 ч ч брашно, 1 1/2 ч ч захар ако желаете може и кафява, 1 ч ч олио, 2 ч л ванилов екстракт, 1 щ сол, 1 1/2 ч л сода, 50 гр какао, 1 ч л инстантно кафе, 2 големи яйца.



Моят квас е с дива мая или иначе казано плодова закваска. Направих си такава с индрише ябълка и круша, и втори вариант с ягода малина и боровинка.
Аромата на кваса е уникален и в сладкиша сложих 50:50 от двата. Имам снимки само на единия, но така е като вечно бързам. 

Ден първи.


Ден Втори


Ден трети


Ден 4: 50 мл от течността се смесват с 50 гр бяло брашно. 
На 5 ден се добавя лъжица течност и лъжица брашно. На 6 ден отново се захранва. 

Ден 7 : 65 гр квас, 65 гр течност или вода, 65 гр брашно. Оставете го за 2 часа на топло и трябва да се получи това прекрасно и уханно квасче.


За крема и украсата: 250 мл млечна сметана, 150 гр млечен шоколад с карамелен вкус.
За шоколадовите перца: 50 гр тъмен шоколад.
В оригиналната рецепта крема беше с масло и пудра захар, аз предпочитам сметана и шоколад, затова го смених.


Това е най лесния за правене сладкиш, без миксери и разбиване до откат стига да сте си отгледали квас. Вземате си една голяма купа и една бъркалка и сте готови. Започнете с яйцата и захарта разбийте колкото да се разбият яйцата. Добавете всички останали течни съставки и разбъркайте леко. Добавете през сито брашното, какаото, солта  и содата. Разбъркайте до хомогенна смес и не пребърквайте сместа. Изсипете веднага в тавичка с хартия на дъното. Аз пекох в правоъгълна тавичка, но вие може да използвате каквато ви харесва. Сложете в студена фурна и пуснете да се пече на 180 градуса до суха клечка. След като се изпече извадете и оставете да се охлади напълно. Намажете с крем и декорирайте с малко от неразбъркания ганаш. Поставете по едно перце на всяко парче. 

Да Ви е сладко!


Ако Ви е харесала идеята за това сладко изкушение направете си го и споделете с бутоните под публикацията.



2 коментара:

  1. Много сочен сладкиш, Любче! И страхотен крем! Никога не съм правила сладкиш с квас, какво да правя, аз не съм и опитвала, но твоите апетитни снимки и последни споделяния на всичко тестяно с квас ще ме убедят да направя.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Пепи, наистина е много сполучлив и си заслужава да се опита.

      Изтриване